Vanliga frågor
Vad kostar frakten?
-
Kostnadsfri standardfrakt
Vi erbjuder gratis hemleverans för alla beställningar över 1 000 kr. Leveransen sker med chaufför till:-
Porten
-
Tomtgränsen
-
Eller närmaste möjliga plats där transportbilen kan stanna
Fraktkostnader för övriga beställningar:
-
Hemleverans: 495 kr
-
Mindre paket (leverans till utlämningsställe): 98 kr
Leveranssätt beroende på din adress:
Om du bor inom vårt leveransområde (10 mil från Stenungsund) levereras din beställning av oss med egen lastbil och personal.
Bor du utanför detta område, sker leveransen istället med DHL. -
Erbjuder ni inbärning?
-
Vi erbjuder inbärning av möbler som en extra service – men endast när vi kan leverera med vår egen lastbil och personal.
Det innebär att inbärning endast erbjuds om du bor inom vårt leveransområde, dvs. inom 10 mil från Stenungsund. Våra medarbetare bär då in dina möbler till önskat rum, vilket ger dig en trygg och bekväm leverans.
Om du bor utanför vårt leveransområde sker leveransen via DHL, och då levereras möblerna till tomtgräns, port eller närmaste plats där lastbilen kan stanna. Inbärning ingår inte vid dessa leveranser.
Hur reklamerar jag en vara?
-
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@aomobler.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Eller använd reklamationsformuläret som du hittar här https://www.aomobler.com/page/...
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se
Vad gäller vid returer?
-
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Ångerrätten gäller inte vid: Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där föresgligen (plomberingen) har brutits av dig. Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. (T.ex. tygval och specialanpassade soffkombinationer)
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Hur kontaktar jag er?
-
Du är varmt välkommen att höra av dig till oss! Vi finns tillgängliga via:
-
Telefon: 0303-726990
-
E-post: info@aomobler.se
-
Chatt: Du hittar vår chatt längst ner på sidan när du besöker vår webbplats.
Tveka inte att kontakta oss om du har frågor kring våra produkter – vi hjälper dig gärna!
-
Har ni en fysisk butik?
-
Ja, vi har en fysisk butik på Strandvägen 33 i Stenungsund. Här är du varmt välkommen att besöka vår 4 000 m² stora utställning, fylld med inspiration, möbler och inredning för alla rum i hemmet. Kom gärna förbi och upplev vårt sortiment på plats – vi ser fram emot ditt besök!